• emo.gr
  • Sport
  • Πόσο τραγικοί θα είναι οι δασμοί στα αυτοκίνητα από πλευράς ΗΠΑ;
Πόσο τραγικοί θα είναι οι δασμοί στα αυτοκίνητα από πλευράς ΗΠΑ;

Οι απόψεις έχουν τεράστιο εύρος: από καταστροφή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, έως λελογισμένη ζημιά.

Πιθανή επιβολή αμερικανικών δασμών σε εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών αναμφίβολα θα έπληττε τον κλάδο, ωστόσο οι ειδικοί αναλυτές διαφωνούν για το εύρος της πιθανής ζημιάς.

Οι απόψεις έχουν τεράστιο εύρος: από καταστροφή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, έως λελογισμένη ζημιά. Ειδικά στις ακριβότερες κατηγορίες μοντέλων η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι άμεσα εξαρτημένη από τις εξαγωγές στις ΗΠΑ λέει η μια άποψη.

Ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, καθηγητής Οικονομίας με εξειδίκευση στον κλάδο της αυτοκίνησης, επισήμανε στην DW ότι οι δυνητικές επιπτώσεις δεν θα είναι τόσο σοβαρές. Κατά τη γνώμη του, κυρίως θα πλήττονταν η Audi και η Porsche, διότι δεν παράγουν ακόμη στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με τις Daimler, BMW και VW.

Το ειδικό βάρος των ΗΠΑ φθίνει 

Γεγονός είναι ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες διεύρυναν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ επί σειρά ετών, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξαγωγών. Το 2017 εξήχθησαν στις ΗΠΑ 494.000 λιγότερα αυτοκίνητα (ένα τέταρτο) συγκριτικά με τέσσερα χρόνια πριν. Το ίδιο διάστημα αυξήθηκε η παραγωγή στα εργοστάσια των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις ΗΠΑ κατά 180.000 σε 804.000 οχήματα το 2017. Μάλιστα όλα αυτά δεν πωλήθηκαν μόνο στην αγορά των ΗΠΑ. Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που κατασκευάζουν οι παραγωγοί μας στις ΗΠΑ εξάγεται στην Ευρώπη, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο».

Ο Γιούργκεν Πίπερ, ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης από τον τραπεζικό οίκο Metzler, θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος πανικού. Όπως λέει, ο ρόλος της αμερικανικής αγοράς δεν είναι σήμερα πια τόσο σημαντικός όσο ήταν πριν από πέντε ή και δέκα χρόνια. Η Κίνα είναι πλέον το νούμερο ένα στην κατάταξη των αγορών του εξωτερικού. «Χοντρικά υπολογίζεται ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποκομίζουν το 10% έως 13% των κερδών τους στις ΗΠΑ», διευκρινίζει και συμπληρώνει: «Σε περίπτωση που επιβληθούν δασμοί ύψους 10%, τα κέρδη θα μειώνονταν ενδεχομένως κατά ένα τρίτο στις ΗΠΑ». Ο γερμανός ειδικός εκτιμά ότι τα κέρδη των εταιρειών θα περιορίζονταν συνολικά κατά 3% με 4%.

Το αν ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υλοποιήσει τελικά  την απειλή του για δασμούς σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, δεν είναι ακόμη σαφές. Θα πρέπει να σκεφθεί κανείς σε ποιο περιβάλλον ο Ντ. Τραμπ έκανε αρχικά στις επίμαχες δηλώσεις, υπογραμμίζει ο Ντάβιντ Κολ, επικεφαλής οικονομολόγος του ελβετικού τραπεζικού ομίλου Γιούλιους Μπερ.

Όπως παρατηρεί, οι απειλές εξαπολύθηκαν στο πλαίσιο μιας πολιτικής εκδήλωσης με στόχο την εύρεση δυνητικών χρηματοδοτών για τις εκλογές. Τέτοιου είδους απειλές ηχούσαν ακόμη εξαιρετικά ευχάριστα στα αφτιά της εκλογικής πελατείας του Ντόναλντ Τραμπ, επισημαίνει ο Ντάβιντ Κολ, εκτιμώντας ότι ο αμερικανός πρόεδρος θα επαναλάβει παρόμοιες απειλές και στο μέλλον.

Η κοινή συνισταμένη όλων των απόψεων είναι πως ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφευχθεί καθώς σε τέτοια περίπτωση θα υπήρχαν μόνο ηττημένοι σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.


#emo attacks
  • Αυτό που η επικαιρότητα κινείται επί μέρες σε καμένους ρυθμούς, το λες και επιβολή ατζέντας
  • Το δίκαιο θα είναι μόλις το Τζόκερ φθάσει το ύψος του κρατικού χρέους να το κερδίσει ο Σώρρας. Δεν ξέρουμε αν θα γίνει πράξη
  • Τα ύστερα του κόσμου: ο Γερούν βλέπει δίκιο σε ελληνικές θέσεις
  • Αγγέλου-Πασκουάλ αποβλήθηκαν αμφότεροι από το ματς Άρης-ΠΑΟ, σημειώσατε Χ
  • Τα δύσκολα τα έχουμε αφήσει πίσω ή πίσω έχουμε αφήσει τα δύσκολα;
  • Περιγραφή του Ελλάδα-Ουγγαρία: στράβωσε ο Μήτρογλου που θα γινόταν αλλαγή, κάρφωσε ένα γκολ και βγήκε στα χασομέρια