- emo.gr
- Sport
- Τέλη ή τέλος κυκλοφορίας;
Το σενάριο που θα επιλεγεί τελικά, θα είναι αυτό που θα φέρει τα περισσότερα έσοδα, από τους “ενεργούς” κατόχους ΙΧ, καθώς η επαναφορά στην κυκλοφορία δεν μπορεί να εκτιμηθεί, ούτε κατά προσέγγιση.
Σενάρια επί σεναρίων, ενώ προγενέστερες επιλεκτικές διαρροές για αναλογικότερες χρεώσεις βάσει της πραγματικής αξίας των αυτοκινήτων διαψεύδονται για ακόμη μια χρονιά όταν ερχόμαστε στο «δια ταύτα».
Αυξήσεις στα τέλη για όσους έχουν αυτοκίνητο άνω των έξι ετών, αλλά και στους κατόχους πετρελαιοκίνητων, λέει η επικρατούσα εκδοχή.
Για ακόμη μία φορά ακούγεται ότι θα υπάρξουν μειώσεις στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και άνω των πέντε ετών που θα δουν σημαντική μείωση στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν το 2017. Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για την κατηγορία με τα λιγότερα ΙΧ, καθώς οι φόροι που επιβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια έκαναν τους ιδιοκτήτες τους να τα πουλήσουν, σε πολλές περιπτώσεις “κοψοχρονιά”.
Ακόμη και 10% όμως να είναι η μείωση, συζητάμε για τέλη περί τα 1000 ευρώ ή και περισσότερα. Οπότε δεν είναι τέτοιας τάξης μείωση σοβαρό κίνητρο για να επανέλθουν στους δρόμους ΙΧ με κατατεθειμένες πινακίδες. Όποιος δε διαθέτει 1000 ευρώ για τα τέλη, θα έχει 900;
Σύμφωνα με όσα έχουν ηδη γινει γνωστά, οι αλλαγές με τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων για το 2017 θα στηριχθούν στους ρύπους. Ο ρυπαίνων πληρώνει, ο εισπράττων χαλαρώνει! Το οικονομικό επιτελείο έχει βάλει στόχο την αύξηση των εσόδων —που πέρυσι έφτασαν σχεδόν στο 1,1 δισ. ευρώ- προκειμένου να καλυφθεί τυχόν τρύπα στα έσοδα και ξεκινήσει η κουβέντα για τον περιβοητο “κόφτη”.
Το σενάριο που θα επιλεγεί τελικά, θα είναι αυτό που θα φέρει τα περισσότερα έσοδα, από τους “ενεργούς” κατόχους ΙΧ, καθώς η επαναφορά στην κυκλοφορία δεν μπορεί να εκτιμηθεί, ούτε κατά προσέγγιση.
Έτσι θα πληρώσουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία.
Σημαντική όμως θα είναι και η αύξηση για όσους αγόρασαν αυτοκίνητο από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Όσοι λοιπόν έχουν αυτοκίνητο άνω των έξι ετών και είναι κυβισμού από 1.400 ως 1.800 κυβικά θα δουν αύξηση στα τέλη που πλήρωσαν πέρυσι. Για παράδειγμα για ένα 1.400αρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ.
Δεν θα είναι όμως μόνο αυτές οι αυξήσεις καθώς ενδέχεται να υπάρξει αλλαγή στις κλίμακες με το ατελές όριο να πέφτει από τα 90 g/km διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km και έτσι να χρεωθούν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ενώ μέχρι απαλλάσονταν των τελών.
-
Πολυτεχνείο: Πολιτικές τελετουργίες ή το τραπέζι του Ινδιάνου
1 εβδομάδα ΠΡΙΝ -
Κράτα σημειώσεις πως κερδάνε εκλογές, άχαστε
3 εβδομάδες ΠΡΙΝ -
Προφήτες της καταστροφής, σπεκουλαδόροι της συμφοράς
3 εβδομάδες ΠΡΙΝ -
Οι Τόρις είναι συντηρητικοί, όχι τραμπικοί ρατσιστές
3 εβδομάδες ΠΡΙΝ -
Τελικά έκανε παρέλαση ή όχι ο Αλόνσο;
4 εβδομάδες ΠΡΙΝ