- emo.gr
- Sport
- Ελαστικοποιημένος τάπητας από φυσικό καουτσούκ ή παλιά ελαστικά!
Η άσφαλτος αυτή μειώνει σημαντικά το θόρυβο κύλισης των οχημάτων και προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, άρα και ασφάλεια.
Η Μαλαισία ξεκινά φέτος να χρησιμοποιεί καουτσούκ στους δρόμους της χώρας.Η πρωτοβουλία αυτή είναι “win-win” αφού θα επιβραδύνει την πτώση των τιμών του καουτσούκ, που παράγεται στη χώρα, και ταυτόχρονα θα βελτιώσει τους αυτοκινητοδρόμους.
Η επίστρωση με ελαστικοποιημένη άσφαλτο κοστίζει 16% παραπάνω από τον συμβατικό ασφαλτοτάπητα. Όμως η αντοχή του ελαστικοποιημένου τάπητα θα σημαίνει μακροπρόθεσμα χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
Επιπλέον και αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, η άσφαλτος αυτή μειώνει σημαντικά το θόρυβο κύλισης των οχημάτων και προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, άρα και ασφάλεια.
Η Μαλαισία έχει περίπου 410.000 μικρούς παραγωγούς καουτσούκ και η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράζει το υλικό απευθείας από αυτούς. Σύμφωνα με το Paultan, η στρατηγική αυτή μπορεί να αυξήσει την εγχώρια ζήτηση του καουτσούκ κατά περίπου 10%.
Το φυσικό υλικό θα αναμιγνύεται με την άσφαλτο για να δημιουργηθεί ένα νέο χαρμάνι επίστρωσης. Οι αξιωματούχοι προγραμματίζουν να στρώσουν έτσι δρόμους εντός των πόλεων καθώς και τμήματα μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Η χρήση ελαστικοποιημένης ασφάλτου δεν είναι κάτι νέο, αφού γίνεται εδώ και χρόνια σε χώρες που δεν έχουν φυτείες καουτσουκόδεντρων. Η ελαστική ύλη προέρχεται από την ανακύκλωση παλιών ελαστικών αυτοκινήτων.
Κάθε χιλιόμετρο λωρίδας κυκλοφορίας απαιτεί περίπου 900-1.000 λάστιχα, οπότε 10 km αυτοκινητοδρόμου 4 λωρίδων θα γλιτώσουν τις χωματερές από 36.000-40.000 παλιά λάστιχα.
-
Πότε πιάνει κανείς το μαγιόξυλο;
2 ημέρες ΠΡΙΝ -
Προσωπικές “αναστάσεις”
2 εβδομάδες ΠΡΙΝ -
Τα έθιμα της Μεγάλης Πέμπτης
2 εβδομάδες ΠΡΙΝ -
Ο μισοπάλαβος κι αποκτηνωμένος πρέζας της Τρούμπας
2 εβδομάδες ΠΡΙΝ