- emo.gr
- Sport
- Η αυτοκινητοβιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας παθαίνει πανικό με το Brexit
Tο ενδεχόμενο αποχώρησης της Honda σε επίπεδο παραγωγής από τη χώρα είναι ορατό και όχι θεωρητικό.
Μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Βρετανίας προειδοποίησαν ότι η πολυπλοκότητα των νέων τελωνειακών ελέγχων μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ θα κοστίσει στη βιομηχανία δεκάδες εκατομμύρια λίρες.
Η Ford, η Honda, η Vauxhall και η SMMT και όλο το λόμπι του κλάδου ήταν μεταξύ εκείνων που υπέβαλαν στοιχεία στην επιχειρηματική επιτροπή του κοινοβουλίου σχετικά με τον αντίκτυπο της εγκατάλειψης της ΕΕ, η οποία δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Η Honda ανακοίνωσε πως τα αυτοκίνητα που παράγονται στη Βρετανία, λόγω της φορολογικής επιβάρυνσης που θα προκύψει από το Brexit, δεν θα μπορούν να είναι ανταγωνιστικά. Επομένως το ενδεχόμενο αποχώρησής της σε επίπεδο παραγωγής από τη χώρα είναι ορατό και όχι θεωρητικό.
Η αποχώρηση της Βρετανίας από την Ε.Ε, θα σημάνει μια σειρά από αλλαγές και προβλήματα που αναζητούν επίλυση.
Οι όροι λειτουργίας από τον Παγκόσμιο Οργανισμού Εμπορίου, προβλέπουν μια επιβάρυνση της τάξης του 10% στα αυτοκίνητα της Honda που παράγονται στη Βρετανία.
Αυτό είναι το σημείο στο οποίο εστιάζονται οι ενστάσεις της Honda προφανώς και είναι πολλές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία τοποθετήθηκε με επίσημο έγγραφο μια τέτοια εξέλιξη θα είναι καταδικαστική για την εμπορική πορεία των αυτοκινήτων της, μια και θα τα κάνει μη ανταγωνιστικά.
Με επίσημο έγγραφο, η Honda επισημαίνει στο Βρετανικό κοινοβούλιο πως «το πρόβλημα που προκύπτει είναι πολύ μεγάλο, μια και την επιβάρυνση η εταιρεία δεν μπορεί να την απορροφήσει».
Θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων που παράγονται εκεί, κάνοντάς τα λιγότερο ανταγωνιστικά. Το θέμα δεν είναι καθόλου απλό ή τεχνικό, από τη στιγμή που η Honda στη Μεγάλη Βρετανία, απασχολεί 3.400 εργαζόμενους στην παραγωγή των Civic και CR-V. Ενδεχόμενη απόφαση της Honda να πάρει την παραγωγή από εκεί και να τη μεταφέρει σε άλλη χώρα, θα είναι πλήγμα για τη Βρετανική οικονομία.
Η Ford από την πλευρά της, η οποία κατασκευάζει κινητήρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, που μεταφέρονται σε μεγάλο βαθμό στις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της για τελική συναρμολόγηση, προειδοποίησε για το μέλλον των δραστηριοτήτων της, λέγοντας ότι το πρόσθετο κόστος που συνεπάγεται το Brexit θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη βρετανική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αμαξοστοιχιών.
Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει γνωρίσει χρόνια ανάπτυξης βασισμένη στις επενδύσεις διεθνών εταιρειών, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσβαση στην Ευρώπη, καθώς το 56% όλων των οχημάτων εξάγονται στην ΕΕ και πολλά από τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στα βρετανικά αυτοκίνητα προέρχονται από τη Γηραιά Ήπειρο.
-
Τα σημάδια της άτυπης κατάθλιψης
2 ημέρες ΠΡΙΝ -
“Πρέπει να τελειώνουμε με τον Μούσκο”
3 ημέρες ΠΡΙΝ -
Αξιωματικοί Αντιπολίτευσης
1 εβδομάδα ΠΡΙΝ -
Ψίθυροι καρδιάς
1 εβδομάδα ΠΡΙΝ