• emo.gr
  • Emotions
  • Μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο!
Μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο!

Η Αθήνα έκανε μια εντυπωσιακή αρχή, μέσω του Προγράμματος “υιοθέτησε την πόλη σου” σε συνεργασία με την Protergeia και με καταρχάς δωρεάν φόρτιση, αλλά ποιος παίρνει αυτοκίνητο μόνο για την πόλη;

ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

(Σχόλιο του Μάριου Παπαλουκά στα σόσιαλ μίντια)

Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φεράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη.

Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν. ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου).

Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος.

Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό.

Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθίσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.

Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%.

Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε. Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.

Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια. Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια.

Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.

Σχόλιο emo.gr:

Είναι προφανές ότι αυτός ο φίλος θα μπορούσε να τα είχε σκεφτεί όλα αυτά κάνοντας ένα “simulation” ταξιδιού και μιας καθημερινής ημέρας ώστε να τα προβλέψει αυτά πριν «πετάξει» 40,000€ (αλήθεια πόση λογική υπάρχει στο να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο 40,000€  με ανταπόδοση να κερδίζεις κάποια λίγα ευρώ κάθε μέρα και να το αποσβέσεις σε πόσα άραγε χρόνια;)

Και γιατί να ξοδεύεις ζεστό κρατικό χρήμα για επιδοτήσεις ηλεκτροκίνησης σε συνθήκες δημοσιονομικής υπερχρέωσης χωρίς σημαντικό οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος;

Οι υποδομές για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αργήσουν αρκετά χρόνια να αναπτυχθούν σε εθνικό επίπεδο.

Η Αθήνα  έκανε μια εντυπωσιακή αρχή, μέσω του Προγράμματος “υιοθέτησε την πόλη σου” σε συνεργασία με την Protergia και με καταρχάς δωρεάν φόρτιση, αλλά ποιος παίρνει αυτοκίνητο μόνο για την πόλη;

Ενημερωτικά, οι σταθμοί φόρτισης στο Δήμο Αθηναίων είναι οι εξής:

Λιοσίων 22, στην πλατεία Βάθης

– Σκουφά 13, στο Κολωνάκι

– Λουκιανού 7, στο Κολωνάκι

– Πάρκο Μαιάνδρου (Μιχαλακοπούλου), στα Ιλίσια

– Αρχιμήδους 23Β, στο Παγκράτι

– Ηρώδου Αττικού, έναντι αρ. 25 – κοντά στο Καλλιμάρμαρο

– Πλατεία Ελευθερίας 25 (Πλατεία Κουμουνδούρου)

– Ηρακλειδών 66, στο Θησείο

– Ευμολπιδών 34, στο Γκάζι

– Βελβενδού 47, στην Άνω Κυψέλη

– Χρήστου Μάντικα, στην Κυψέλη (μπροστά από πάρκο)

– Φειδιππίδου 30, στους Αμπελοκήπους

– Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, στους Αμπελοκήπους

– Σούτσου, παραπλεύρως της πλατείας Μαβίλη

– Αναπαύσεως & Ραζηκότσικα, στο Μετς

– Λ. Γεωργίου Καφαντάρη & Λ. Βουλιαγμένης, στον Άγιο Αρτέμιο

– Ιακωβίδου 1-3, στα Πατήσια

– Αθηνάς & Λυκούργου, στην Ομόνοια

– Και στον Κολωνό άμεσα στην Τριπόλεως 25

FORTISTES

Κανείς όμως δεν μπορεί να προεξοφλήσει το κόστος φόρτισης στο μέλλον, ιδίως με τις κοσμογονικές αλλαγές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Δεν μπορεί να αποκλειστεί το κόστος φόρτισης να φθάσει το ύψος του κόστους της βενζίνης!

Μια καλή λύση στο διάστημα μετάβασης και έως την ολοκλήρωση κάλυψης της χώρας είναι τα PHEV (plug-in hybrid).

Προφανώς η επιλογή ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχει να κάνει με τις ανάγκες μετακίνησης. Αν δεν πηγαίνει κάποιος εκδρομές, ή αν έχει και δεύτερο αυτοκίνητο βενζινοκίνητο κτλ.

Όσον αφορά την περιβαλλοντική διάσταση του θέματος το κόστος του net zero φαίνεται πως θα μετακυλιθεί στους καταναλωτές και δεν ξέρουμε ποιοι θα παίξουν το ρόλο του “χρήσιμου ηλίθιου” που θα συνεισφέρει 40 ή 50 χιλιάδες ευρώ (η Greta Tunberg αντιθέτως μάλλον πλουτίζει από αυτό).

Οπότε συμπερασματικά να πούμε πως δεν αντιστεκόμαστε στην αλλαγή, αλλά να έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και κυρίως οι υποδομές.

Και στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη καθώς και άλλοι γνώστες του θέματος, αναπτύσσουν την αυτή κριτική στα ηλεκτροκίνητα, δεν κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας…

 

  • Εντυπωσιασμένος
  • Χαρούμενος
  • Απογοητευμένος
  • Θυμωμένος
  • Βαρετό
  • Φοβισμένος

#emo attacks
  • Κασσελίστας -υπόλοιπο ΣΥΡΙΖΑ 2-0
    Τζάκρη και Πούλου τα γκολ στις καθυστερήσεις
  • Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ μετά από 15 χρόνια: το λες και κανονικότητα
  • Σιγά τον Μασκ. Αφού μάζεψε όλο το χαρτί, έγινε Υπουργός. Και οι δικοί μας το κάνουν αυτό, αλλά ανάποδα
  • Επιμένει ο Τραμπ στη νοθεία. Κατάλαβε πως τον έβγαλαν για να τον εκθέσουν