• emo.gr
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Οικονομία
  • Ανατροπές στη φορολογία των ΙΧ, αυξήσεις στα καύσιμα
Ανατροπές στη φορολογία των ΙΧ, αυξήσεις στα καύσιμα

παρόμοιες ρυθμίσεις είχαν εξαγγελθεί και πέρυσι, χωρίς ωστόσο τελικά να γίνουν πράξη

Μεγάλη ανατροπή έρχεται στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων καθώς ξεκινά τις συνεδριάσεις η διυπουργική επιτροπή, από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, με στόχο ένα νέο σύστημα υπολογισμούς των φόρων αλλά και των τελών κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο παράγοντας «κλειδί» με τον οποίο θα προσδιορίζονται φόροι και τέλη κυκλοφορίας θα είναι πλέον η πραγματική αξία του αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά εκατοστά της μηχανής, που εκτιμάται ότι σήμερα προκαλούν αρκετές στρεβλώσεις.Και αυτό καθώς σε πολλές περιπτώσεις η φορολογία φθηνότερων αυτοκινήτων αλλά με μεγάλο κυβισμό έφθανε να ξεπερνά την αντίστοιχη ακριβών αυτοκινήτων αλλά με μικρότερα κυβικά, τα οποία  «συμπιέστηκαν» στους νέας τεχνολογίας κινητήρες.

Βέβαια εδώ θα πρέπει να λυθεί ένα κρίσιμο ζήτημα απ’ το υπουργείο Οικονομικών που δεν είναι άλλο απ’ τον προσδιορισμό της ..πραγματικής τιμής ενός αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση εφόσον αποφασιστεί ο τρόπος που θα λειτουργεί το σύστημα, και λάβει τη σύμφωνη γνώμη και του Κουαρτέτου ώστε να διασφαλίζονται τα φορολογικά έσοδα, η ενεργοποίηση του αναμένεται στο τέλος της χρονιάς. Και αυτό προκειμένου οι νέες αλλαγές να ισχύσουν απ’ το 2017.

Σύμφωνα, ειδικότερα, με πληροφορίες, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή, η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού. Σήμερα, τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας, αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% πέραν του αναλογούντος ΦΠΑ.

2.   Τέλη κυκλοφορίας, «πάγια» και «αναλογικά». Τα «πάγια» τέλη θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με τα ισχύοντα σήμερα ποσά τελών κυκλοφορίας, ώστε να είναι προσιτά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό φορολογουμένων. Τα «αναλογικά» τέλη θα επιβληθούν με τη μορφή αυξήσεων στη φορολογία των καυσίμων και των λοιπών ενεργειακών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για την κίνηση των οχημάτων. Ουσιαστικά, θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης, με στόχο αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους να επιβαρύνονται με μεγαλύτερα τέλη.

3. Υπολογισμό τεκμηρίων και φόρου πολυτελούς διαβίωσης με βάση τις λιανικές τιμές πώλησης. Σήμερα τα τεκμήρια διαβίωσης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκίνητου και τα έτη παλαιότητας. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές των Ι.Χ. και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας του. Ανάλογη αναπροσαρμογή θα γίνει και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών και υπολογίζεται σε ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για Ι.Χ. έως 2.500 κ.ε. και σε ποσοστό 13% επί της τεκμαρτής δαπάνης διαβίωσης για τα Ι.Χ. άνω των 2.500 κ.ε.

Βεβαίως παρόμοιες ρυθμίσεις είχαν εξαγγελθεί και πέρυσι, χωρίς ωστόσο τελικά να γίνουν πράξη.

  • Εντυπωσιασμένος
  • Χαρούμενος
  • Απογοητευμένος
  • Θυμωμένος
  • Βαρετό
  • Φοβισμένος

#emo attacks
  • Κασσελίστας -υπόλοιπο ΣΥΡΙΖΑ 2-0
    Τζάκρη και Πούλου τα γκολ στις καθυστερήσεις
  • Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ μετά από 15 χρόνια: το λες και κανονικότητα
  • Σιγά τον Μασκ. Αφού μάζεψε όλο το χαρτί, έγινε Υπουργός. Και οι δικοί μας το κάνουν αυτό, αλλά ανάποδα
  • Επιμένει ο Τραμπ στη νοθεία. Κατάλαβε πως τον έβγαλαν για να τον εκθέσουν