• emo.gr
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Περί “φωτογραφικών” διατάξεων
Περί “φωτογραφικών” διατάξεων

Για να είναι η άλλη περιβόητη διάταξη “φωτογραφική” -όπως λέει το Ποτάμι και ο βουλευτής κ. Μαυρωτάς- θα πρέπει να δούμε ποιοι ή ποιες θα κάνουν χρήση αυτής στο μέλλον. Πράγμα που δεν αποδεικνύεται επί του παρόντος.

Για να λέμε τα πράγματα όπως είναι: η διάταξη που απεσύρθη, αφορούσε το παρελθόν, πιθανόν όπως υποστήριξαν πολλοί, να αφορούσε και τον κ. Σταθάκη, ενδεχομένως και άλλους, που είχαν δραστηριοποιηθεί στα προγράμματα Έρευνας

Για να είναι η άλλη περιβόητη διάταξη “φωτογραφική” -όπως λέει το Ποτάμι και ο βουλευτής κ. Μαυρωτάς- θα πρέπει να δούμε ποιοι ή ποιες θα κάνουν χρήση αυτής στο μέλλον. Πράγμα που δεν αποδεικνύεται επί του παρόντος.

Βεβαίως, η κοινοβουλευτική Ιστορία είναι γεμάτη από τέτοιου είδους διατάξεις στο παρελθόν, οπότε όταν έρχεται μία ρύθμιση, όλοι ασχολούνται με το ποιους αφορά και όχι ποιο ζήτημα επιλύει.

«Η διάταξη ρυθμίζει με πάγιο τρόπο, άρα, εξ ορισμού μη φωτογραφικό,  θέματα μετάταξης μόνιμων εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης σε ΑΕΙ», απαντά το υπουργείο Παιδείας στον κ. Μαυρωτά,  ο οποίος νωρίτερα έκανε λόγο για «φωτογραφική διάταξη για τη σύντροφο του Πρωθυπουργού», η οποία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την Έρευνα.Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπ. Παιδείας, με αφορμή το σχόλιο του βουλευτή του Ποταμιού σχετικά με το άρθρο 33 παρ. 7  του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, η διάταξη αφορά πολλούς εκπαιδευτικούς με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η τυχόν μετάταξή τους στα ΑΕΙ,  θα τίθεται στην αυστηρή και αντικειμενική κρίση των Ακαδημαϊκών Αρχών και των αρμόδιων υπηρεσιακών οργάνων ευρείας αντιπροσωπευτικής σύνθεσης.  Το υπουργείο τονίζει ότι δίνεται η δυνατότητα  σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων να μεταταγούν σε θέση κατηγορίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ)  στα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ).

«Πρόκειται για πάγια διάταξη  με την οποία θεραπεύεται ένα ακόμη κενό στη νομοθεσία που επέτρεπε φωτογραφικές μετατάξεις στο παρελθόν», συμπληρώνει το υπουργείο, κάνοντας λόγο για ρύθμιση προς πρόδηλο όφελος της λειτουργίας των ΑΕΙ, δεδομένων των δημοσιονομικών συνθηκών, που  δυσχεραίνουν την πρόσληψη προσωπικού. Προσθέτει επίσης ότι αποτελεί αίτημα πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων.

«Με αυτό τον τρόπο τα ΑΕΙ   μπορούν να καλύψουν πραγματικές και ανελαστικές  ανάγκες, αφού τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία  θα διδάξουν  οι εκπαιδευτικοί που μετατάσσονται είναι υποχρεωτικά από το πρόγραμμα σπουδών των ΑΕΙ και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα μέλη ΔΕΠ. Επιπλέον, ως υπουργείο Παιδείας είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας οι  μετατάξεις εκπαιδευτικών να γίνονται σε θέσεις στις οποίες θα εξακολουθούν να  προσφέρουν διδακτικό έργο», συνεχίζει το υπ. Παιδείας. Εν συνεχεία, εξηγεί ότι τα τυπικά προσόντα που περιγράφει η διάταξη μοιάζουν με αυτά που αντιστοιχούσαν στο ακαδημαϊκό προφίλ του Λέκτορα (ν.3027/2002). Διευκρινίζει επίσης ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει σωρευτικώς να:

  1. είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει Τμήμα ΑΕΙ.
  2. έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με τα αντικείμενα αυτά
  3. έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει  για τουλάχιστον δύο ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό ΑΕΙ ή ομοταγές Ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό – εφαρμοσμένο – διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό/ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.

«Η διαδικασία της μετάταξης είναι απολύτως διαυγής και σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις», υπογραμμίζει το υπουργείο Παιδείας, διευκρινίζοντας ότι για τη διενέργεια της μετάταξης απαιτείται:

  1. σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού που υποβάλλεται στην υπηρεσία που ανήκει καθώς και στο οικείο ΑΕΙ
  2. έγκριση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο εκπαιδευτικός
  3. απόφαση της Κοσμητείας του οικείου ΑΕΙ, ύστερα από σχετική εισήγηση τριμελούς επιτροπής.

«Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» σχολίασε ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, για την απάντηση του υπουργείου. «Κουβέντα για την κατάργηση της πενταετίας μεταξύ μετατάξεων», έγραψε o κ. Μαυρωτάς.«Αποσύρθηκε η “διάταξη Σταθάκη” στη νέα version του νομοσχεδίου για την Έρευνα, εξακολουθεί όμως το νομοσχέδιο να περιλαμβάνει στο άρθρο 33 τη φωτογραφική διάταξη για τη σύντροφο του Πρωθυπουργού, που αφορά στη μετάταξη δηλαδή μόνιμων εκπαιδευτικών με διδακτορικό ως ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ» επεσήμανε σε σειρά αναρτήσεών του στα κοινωνικά δίκτυα ο κ. Μαυρωτάς.«Φαίνεται καλύφθηκαν τα κενά στα σχολεία», συμπλήρωσε δηκτικά.

  • Εντυπωσιασμένος
  • Χαρούμενος
  • Απογοητευμένος
  • Θυμωμένος
  • Βαρετό
  • Φοβισμένος

#emo attacks
  • Μια συνέντευξη που μεταδίδεται Κυριακή μεσημέρι μας γυρνάει στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο: θα μοιράσει αλήθεια και πόνο
  • Ταράζουν την Παρασκευή του λαού οι ειδήσεις για τη σύλληψη πασίγνωστου σεφ και άντε να βρεις ποιος είναι (εννοείται πως ξέρουμε) με την TVνα μαγειρεύει τα τελευταία πολλά χρόνια, όταν δε λέει ανοησίες σε talk shows
  • Να χάνει ο Ολυμπιακός από τον Σπανούλη έγινε μοτίβο πλέον: νωρίς στη σεζόν ασφαλώς, αλλά ο Λαρισαίος δείχνει να έχει βρει τη συνταγή να νικά το φαβορί
  • Η Ελλάδα αποχαιρετά τον μοναδικό, τον εμβληματικό τραγουδοποιό της, τον καλλιτέχνη που σημάδεψε όσο ελάχιστοι τα τελευταία εξήντα χρόνια: ο Διονύσης Σαββόπουλος στη γειτονιά των αγγέλων