- emo.gr
- Παιχνίδια Εξουσίας
- Οικονομία
- Επιστολή Τσακαλώτου: ανανέωση όρκων πίστης κι αφοσίωσης στο Μνημόνιο! (πρωτότυπη επιστολή & μετάφραση)
Εκ του αποτελέσματος η Κυβέρνηση βγαίνει κερδισμένη καθώς έκανε μια παροχή ασκώντας κυρίαρχη οικονομική πολιτική και όχι σε “συνεργασία με τους Θεσμούς”.
“Πέρασε” η κυβερνητική επιλογή
Θα γραφούν και θα ειπωθούν πολλά για την επιστολη Τσακαλώτου. Η ουσία είναι πως οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει είναι όντως οι συμφωνημένες, παραδέχεται έμμεσα πως δεν ενημέρωσε τους Θεσμούς για την παροχή του βοηθήματος και την αναστολή του ΦΠΑ και δεσμεύεται πως εφεξής θα συμφωνείται με τους εταίρους το που θα διοχετεύονται τα πλεονάσματα.
Τα ερώτημα όμως είναι το εξής: αν ενημέρωνε η Κυβέρνηση για τις προθέσεις της, θα συμφωνούσαν οι Θεσμοί με το εφάπαξ βοήθημα;
Εξαιρετικά απίθανο είναι να συμφωνούσαν, οπότε εκ του αποτελέσματος η Κυβέρνηση βγαίνει κερδισμένη καθώς έκανε μια παροχή ασκώντας κυρίαρχη οικονομική πολιτική και όχι σε “συνεργασία με τους Θεσμούς”.
Έστω κι αν υποχρεώθηκε να ανανεώσει τους όρκους πίστης κι αφοσίωσης στο Μνημόνιο, πέρασε η επιλογή της.
Και συγχρόνως εξέθεσε όσους για στείρους αντιπολιτευτικούς λόγους δήλωσαν “παρών” …
Ολόκληρη η επιστολή (το πρωτότυπο κείμενο)
” In response to the institutions’ preliminary assessment of the measures on pensions and VAT which were recently legislated and implemented by the Greek authorities and the views expressed at the extraordinary EWG teleconference on 20 December, I would like to clarify the following.
As regards the pension measure, please note that both the Prime Minister and myself have made it publicly clear, and will continue to do so, that this is a one-off payment that is not intended to become a permanent feature of the recently enacted pension reform. As regards the temporary suspension of the VAT for selected Aegean islands, the measure is limited to 2017 only and is fully funded in the 2017 budget.
The Greek authorities remain fully committed to pursue the agreed fiscal path that is based on primary surplus targets of 0.5, 1.75 and 3.5 percent of GDP in 2016, 2017 and 2018 respectively. The Greek authorities will activate the contingency fiscal mechanism, put in place in the context of the first review, as foreseen in Law 4389/16, in case outturn data validated by Eurostat shows that those agreed targets were not met. In particular, in the event that the budgetary outturn for 2016 does not meet the agreed target, which we consider extremely unlikely, the Greek authorities commit to undertake compensatory measures in the area of pension expenditures, to make up the difference between the outcome and the fiscal target for 2016.
On process, I recognize that measures with fiscal implications need to be discussed and agreed with the institutions in line with our MoU commitments. In particular, in case of permanent fiscal over-performance vis-à-vis the programme targets as confirmed by the annual budgetary outturns validated by Eurostat, the Greek authorities will agree with the institutions, in the context of the reviews, on the use of the available fiscal space. We recognize that the available fiscal space may be used on targeted measures to strengthen social protection (especially the Social Solidarity Income Programme) and/or to reduce tax burdens subject to MoU commitments. Otherwise, we will use the over-performance to build cash buffers and/or clear arrears.
The Greek authorities fully recognize that the Eurogroup statements of 25 May and 5 December are premised on continuous adherence to the MoU commitments.
I hope that these clarifications reassure the Eurogroup on our full commitment to remain compliant with our obligations under the MoU, both as regards the substance as well as the process of cooperation with our partners.”
Μετάφραση (ανεπίσημη)
“Σε απάντηση στην προκαταρκτική έκθεση των θεσμών σχετικά με τα μέτρα για τις συντάξεις και τον ΦΠΑ, τις οποίες πρόσφατα νομοθέτησαν και εφάρμοσαν οι ελληνικές αρχές, καθώς και προς απόψεις που εκφράστηκαν στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη του Euroworking Group της 20ης Δεκεμβρίου, θα ήθελα να αποσαφηνίσω τα κάτωθι:
Αναφορικά με το μέτρο για τις συντάξεις, σημειώνουμε ότι τόσο ο πρωθυπουργός όσο και εγώ έχουμε ξεκαθαρίσει δημόσια -και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε- ότι αυτή είναι μια εφάπαξ πληρωμή και δεν υπάρχει πρόθεση να αποτελέσει μόνιμο κομμάτι της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού, που τέθηκε πρόσφατα σε εφαρμογή. Αναφορικά με την προσωρινή αναστολή του ΦΠΑ για επιλεγμένα νησιά του Αιγαίου, το μέτρο περιορίζεται μόνο στο 2017 και χρηματοδοτείται μόνο από τον προϋπολογισμό του 2017.
Οι ελληνικές αρχές παραμένουν απολύτως δεσμευμένες στην εκτέλεση της συμφωνημένης δημοσιονομικής πορείας η οποία βασίζεται σε στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 0,5%, 1,75% και 3,5% του ΑΕΠ για το 2016, 2017 και 2018 αντίστοιχα. Οι ελληνικές αρχές θα ενεργοποιήσουν τον έκτακτο δημοσιονομικό μηχανισμό -ο οποίος περιλαμβάνεται στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης και περιγράφεται στο Νόμο 4389/16- σε περίπτωση που τα οικονομικά στοιχεία που θα επικυρώσει η Eurostat, δειξουν ότι οι παραπάνω δημοσιονομικοί στόχοι δεν έχουν επιτευχθεί. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που τα αποτελέσματα του προϋπολογισμού για το 2016 δεν επιτυγχάνουν τον συμφωνημένο στόχο, γεγονός που θεωρούμε εξαιρετικά απίθανο, οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να λάβουν αντισταθμιστικά μέτρα στο πεδίο των δαπανών για τις συντάξεις, για να καλύψουν τη διαφορά ανάμεσα στο αποτέλεσμα και τον δημοσιονομικό στόχο.
Eπί της διαδικασίας, αναγνωρίζω ότι μέτρα με δημοσιονομικές επιπτώσεις πρέπει να συζητούνται και να συμφωνούνται με τους θεσμούς, στο πλαίσιο των δεσμεύσεών μας από το Μνημόνιο. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση μίας μόνιμης δημοσιονομικής υπεραπόδοσης σε σχέση με τους στόχους του προγράμματος, όπως αυτή διαπιστώνεται από τα ετήσια αποτελέσματα του προϋπολογισμού που επικυρώνει η Eurostat, οι ελληνικές αρχές θα συμφωνήσουν με τους θεσμούς, στο πλαίσιο των αξιολογήσεων, σχετικά με τη χρήση του διαθέσιμου δημοσιονομικού χώρου. Αναγνωρίζουμε ότι τα πλεονάσματα μπορούν να στραφούν σε στοχευμένα μέτρα για την ενδυνάμωση της κοινωνικής προστασίας (ειδικά στο Πρόγραμμα για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης) και/ή για τη μείωση των φορολογικών βαρών που προκύπτουν από τις μνημονιακές δεσμεύσεις. Ειδάλλως, θα χρησιμοποιήσουμε την υπεραπόδοση για τη δημιουργία ενός «μαξιλαριού ρευστότητας» (cash buffer) ή/και για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Οι ελληνικές αρχές αναγνωρίζουν πλήρως ότι τα ανακοινωθέντα του Eurogroup στις 25 Μαΐου και στις 5 Δεκεμβρίου βασίζονται στη διαρκή αφοσίωση στις δεσμεύσεις του Μνημονίου.
Ελπίζω ότι αυτές οι διευκρινίσεις επανεπιβεβαιώνουν στο Eurogroup την απόλυτη δέσμευση μας να παραμείνουμε συμμορφωμένοι με τις υποχρεώσεις μας που απορρέουν από το Μνημόνιο, τόσο επί της ουσίας όσο και επί της διαδικασίας της συνεργασίας με τους εταίρους μας.”
-
Νοεμβριανά: Όταν οι επίστρατοι κέρδισαν τη μάχη, αλλά έχασαν τον πόλεμο!
12 ώρες 19 λεπτά ΠΡΙΝ -
Τα σημάδια της άτυπης κατάθλιψης
17 ώρες 26 λεπτά ΠΡΙΝ -
“Πρέπει να τελειώνουμε με τον Μούσκο”
1 ημέρα ΠΡΙΝ -
Αξιωματικοί Αντιπολίτευσης
6 ημέρες ΠΡΙΝ -
Ψίθυροι καρδιάς
6 ημέρες ΠΡΙΝ