• emo.gr
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Οικονομία
  • Η ελληνική ναυτιλία μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο!
Η ελληνική ναυτιλία μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο!

Μετά την άρση των κυρώσεων στις αρχές του 2016 οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου και καμία άλλη χώρα δεν επωφελείται τόσο πολύ όσο η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η λονδρέζικη εταιρεία Vessels Value, η οποία ειδικεύεται στις αποτιμήσεις των πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας) και βρίσκονται στη διάθεση της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt».

Μετά την άρση των κυρώσεων στις αρχές του 2016 οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των τάνκερ: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277.

Στο top – ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers, Delta Tankers, Polembros Shipping, Avin International ή Olympic Shipping. Εξαίρεση αποτελούν η βελγική εταιρεία Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης.

Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακά επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.

Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δραστηριοποίησή τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των λεγομένων πλοίων «Suezmax»  από 15 σε 81.

Πρόκειται  για μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά ναδιέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, όπως φανερώνει και το όνομά τους.

 

  • Εντυπωσιασμένος
  • Χαρούμενος
  • Απογοητευμένος
  • Θυμωμένος
  • Βαρετό
  • Φοβισμένος

#emo attacks
  • Εξεταστική από το 1998 προτείνει η Κυβέρνηση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Κανονικά θα έπρεπε να εξεταστεί και η Βαυαροκρατία: από εκεί πηγάζουν όλα τα δεινά
  • Στην Οκλαχόμα δίκαια το φετινό Πρωτάθλημα του ΝΒΑ, στην Ιντιάνα ο σεβασμός για την τρομερή προσπάθεια που έκανε ως αουτσάιντερ, από τα ημιτελικά της Ανατολής και μετά. Το what if θα είναι για πάντα το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν ο Χαλιμπάρτον δεν τραυματιζόταν σοβαρά στον αχίλλειο, στην 1η περίοδο του Game 7
  • O Πούτιν ανησυχεί για Γ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Να δεις που στο τέλος θα προταθεί για Νόμπελ Ειρήνης
  • Στη Βουλή ο φάκελος του ΟΠΕΚΕΠΕ: μέχρι την “κόκκινη μηλιά” έφταναν τα αιγοπρόβατα