• emo.gr
  • Χρονογράφημα
  • Από ναύτης πλοιοκτήτης, από «δήμαρχος» Πειραιά «κλητήρας» στο Λουγκάνο
Από ναύτης πλοιοκτήτης, από «δήμαρχος» Πειραιά «κλητήρας» στο Λουγκάνο

“Κουμάντο στα πλοία μου κάνω εγώ και κανένας από τους άσπρους”, λέγεται πως φώναζε όταν είχε προστριβές με το Λιμενικό.

Ένας ναύτης ασφαλώς και μπορούσε στο παρελθόν τουλάχιστον να γίνει κάποτε πλοιοκτήτης. Αρκούσε να ήταν καπάτσος και ιδίως Κεφαλλονίτης. Ο Γεράσιμος Αγούδημος αποτέλεσε την πιο τρανή απόδειξη, ένα καθαρόαιμο Greek Dream που έγινε πραγματικότητα.
Ο καπετάν Μάκης, άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φθάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης.
Απέκτησε φήμη (όχι πάντα καλή)  λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967 και ο λιμανίσιος μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την εκκωφαντική πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.
Στο πρώτο πλοίο που αγόρασε ταξίδεψε ως πλοίαρχος και από τότε είχε ως διακριτικό στα φουγάρα του το G.A.
Το ξεκίνημα της κυριαρχίας του συνέπεσε με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και ήταν αδελφικός φίλος με τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Γιώργο Κατσιφάρα.
Το 1986 ιδρύει την αλήστου μνήμης G.A.Ferries είναι η χρονιά-επί υπουργίας του αείμνηστου Ευάγγελου Γιαννόπουλου-που παίρνει δύο άδειες σκοπιμότητας και με αυτές μπαίνει στην ακτοπλοΐα, δρομολογώντας δύο πλοία.
Με αποφάσεις του υπουργείου Οικονομίας τα δύο πλοία που αγόρασε εντάχθηκαν στον αναπτυξιακό νόμο 1262/82 και επιδοτήθηκαν.
Στα πλοία του έδωσε τα ονόματα των δύο κοριτσιών που είχε αποκτήσει από τον γάμο του, της Μιλένας και της Νταλιάνας.
Το 1988 αγοράζει άλλα δύο πλοία αφού εξασφάλισε δύο ακόμη άδειες σκοπιμότητας. Στο ένα δίνει το όνομα της συζύγου του, Ροδάνθης και στο άλλο της άλλης του κόρης, της Δήμητρας.

Και τα τέσσερα πλοία μετέφεραν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες στο Αιγαίο, όχι πάντα με τις καλύτερες των αναμνήσεων
Λέγεται πως ήταν στενός φίλος του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου και έτερος αστικός μύθος λέει πως έκλεισε αποκλειστικά το «Δημητρούλα», προκειμένου να μεταφέρει τον Ανδρέα και τη σύζυγό του Μιμή στην Τήνο, μαζί με όλη την τότε κουστωδία που κυβερνούσε τη χώρα.

Είχε τέτοιο πάθος με τα πλοία του που δεν άφηνε κανέναν να κάνει κουμάντο: τα παρακολουθούσε όλα από κοντά και όταν δεν συνέβαινε αυτό μίλαγε συνεχώς από τον ασύρματο με τους καπετάνιους του.
Επέβλεπε κάθε μέρα την φόρτωση, όρθιος δίπλα στον καταπέλτη του πλοίου, φορώντας ένα από τα θρυλικά φουλάρια του και καπνίζοντας τα μεγαλόσχημα πούρα-σύμβολα της απόλυτης επιτυχίας κατά τα ΄90ς.

«Κουμάντο στα πλοία μου κάνω εγώ και κανένας από τους άσπρους», λέγεται πως φώναζε όταν είχε προστριβές με το Λιμενικό.

Κατά τα τελευταία έτη της ζωής του απεσύρθη στο Λουγκάνο της Ελβετίας, ενώ πίσω στην Ελλάδα δεκάδες δίκες για τα χρέη που άφησε πίσω του έτρεχαν.

Ακόμη κι έτσι, τα θρυλικά πλοία του καπετάν-Μάκη, μένουν στις μνήμες του επιβατικού κοινού εκείνης της εποχής, που εξερευνούσε τις ομορφιές του Αιγαίου…

(με πληροφορίες από Protothema)


#emo attacks
  • Όσον αφορά τις Γαλλίδες φρεγάτες, είναι βέβαιο πως μιλάμε για πλοία;
  • Οι Τούρκοι μάζεψαν (λένε) τις σημαίες, αλλά όχι τη “μπουγάδα”
  • Με φόλοου του Γιάννη στο τέλος, νίκη για τους Μπακς και 2-2 η σειρά με τους Μπόστον Σέλτικς
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να απαγορεύσει τα πλαστικά καλαμάκια: θα τρώνε μόνο χοιρινά ή κοτόπουλου
  • Κατέληξε ο 52χρονος επιχειρηματίας που αντιστάθηκε στους ληστές στην Κηφισιά
  • To 1996 ο Αρσέν Βενγκέρ διάλεξε Άρσεναλ αντί για Ολυμπιακό. Δικαιούται μια ευκαιρία να διορθώσει το λάθος του