• emo.gr
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Γλαύκος και East Med παρακάμπτουν την Τουρκία
Γλαύκος και East Med παρακάμπτουν την Τουρκία

Ισραήλ-Κύπρος-Κρήτη-Μοριάς-Δυτική Ελλάδα και από Φλωροβούνι Θεσπρωτίας στο Οτράντο!
Τα παράπλευρα γεωπολιτικά οφέλη από την κατασκευή του αγωγού είναι πασιφανή.
Ελλάδα και Κύπρος γίνονται ζωτικές χώρες για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Γηραιάς Ηπείρου.

Νέα δεδομένα στη γεωπολιτική σκακιέρα φαίνεται πως φέρνει το κοίτασμα – μαμούθ στον στόχο «Γλαύκος» της Κυπριακής ΑΟΖ. Eνδιαφέρον και για άλλα τεμάχια επιδιώκει η Λευκωσία.

Η ποσότητα φυσικού αερίου που ανακαλύφθηκε ανέρχεται σε 5-8 τρισ. κυβικά πόδια και πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις παγκόσμια τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Άγκυρα, ωστόσο, προσπανα περάσει το μήνυμα πως είναι ο κυρίαρχος «παίκτης» στην περιοχή. Κάτι που επιχειρεί να δείξει και με την υπερ-άσκηση «Γαλάζια Πατρίδα».

Ο East Med πιο κοντά από ποτέ!

Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος έχουν καταλήξει από το 2018 σε συμφωνία με το Ισραήλ για την κατασκευή ενός αγωγού που θα συνδέει τα αποθέματα φυσικού αερίου του εβραϊκού κράτους με τις τρεις χώρες, σε ένα τεράστιο έργο που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μέσω του εξαιρετικά σημαντικού αυτού αγωγού θα γίνεται η προμήθεια αερίου από την ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη, καθώς η Ε.Ε. εμφανίζεται να έχει ως προτεραιότητα να διαφοροποιήσει τον ενεργειακό της εφοδιασμό.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε μια μελέτη σκοπιμότητας για το έργο πριν επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με την κατασκευή του του μακρύτερου και βαθύτερου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου στον κόσμο.

east_med_2

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό πως στο πλαίσιο της συμφωνίας, το Ισραήλ και η Κύπρος θα προτιμηθούν έναντι άλλων χωρών κατά την εξαγωγή φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με την έκθεση. Ο αγωγός East Med θα ξεκινήσει περίπου 170 χιλιόμετρα (105 μίλια) από τη νότια ακτή της Κύπρου και θα εκτείνεται για 2.200 χιλιόμετρα (1.350 μίλια) για να φτάσει στο Otranto της Ιταλίας μέσω της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Θυμίζουμε πως τη διετία 2011 – 2012, η ΔΕΠΑ διερεύνησε τη δυνατότητα κατασκευής του αγωγού Eastern Mediterranean Pipeline (EastMed) με στόχο την απευθείας μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Φυσικού Αερίου, μέσω της Ελλάδας.

Το αέριο της Ανατολικής Μεσογείου θα κατευθύνεται υποθαλάσσια προς την Κύπρο, στη συνέχεια προς τις ακτές της Κρήτης, και ακολούθως, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, στην Ιταλία. Στη γειτονική μας χώρα θα φθάνει μέσω του αγωγού IGI – Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ), που θα συνδέεται με τον EastMed στο Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας.

Από τον Ιούλιο του 2014, η διαχείριση του Έργου ανήκει στην θυγατρική της ΔΕΠΑ «ΥΑΦΑ – ΠΟΣΕΙΔΩΝ», στην οποία συμμετέχει ισομερώς η ιταλική Edison.

Τα παράπλευρα γεωπολιτικά οφέλη από την κατασκευή του αγωγού είναι πασιφανή.

Ελλάδα και Κύπρος γίνονται ζωτικές χώρες για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Γηραιάς Ηπείρου.

Ο East Med, ο αγωγός που παρακάμπτει Τουρκία, αλλά και τα ηπειρωτικά Βαλκάνια, εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικά και δρομολογηθεί η άμεση κατασκευή του, έρχεται να ανατρέψει τις ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο, σαφώς υπέρ των ελληνικών και ελληνοκυπριακών συμφερόντων, ιδίως τώρα που το τεμάχιο 10 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.

 

 


#emo attacks
  • Αναμένονται δηλώσεις του Προκόπη Παυλόπουλου για την δίχως αμφιβολία απόδειξη της ελληνικής καταγωγής του Ελ Αραμπί
  • Στο εορταστικό πνεύμα των ημερών: μπουνιές στο Μετρό στο Σύνταγμα, για το ποιος θα πρωτομπεί στο συρμό της γραμμής 3, που είχε καθυστέρηση
  • 120 κατασκευαστές ανασυγκρότησης της μεγάλης προοδευτικής παράταξης συνιστούν ΣΥΡΙΖΑ: αυτοί ξέρουν
  • Σε ένα παράλληλο σύμπαν, η Κυβέρνηση θα απαντούσε με Νίκο Μπελογιάννη, στον ΓΑΠ του ΣΥΡΙΖΑ